Beveiliging RemoteHelpForm
Home GLS Boekhouding
Home KMO Oplossingen Hersteldienst Contact
F-Secure Internet Security

VOIP Telefonie

Met VOIP Telefonie bieden we thuisgebruikers en bedrijven de mogelijkheid om flexibeler en vooral goedkoper te bellen.


Hoe werkt het?


In plaats van telefoongesprekken te laten afhandelen door de klassieke telecomoperatoren (Proximus, Telenet, Mobistar, Base..) laten we de gesprekken verwerken door de VOIP-operator 3starsnet.

Deze erkende VOIP-telecomoperator gebruikt het internet om de gesprekken tot bij hun bestemming te brengen. De connectie met een persoon die je opbelt gebeurt over het internet, slechts op het einde van de connectie wordt de verbinding gelegd met het desbetreffende vaste lijn- of gsm nummer.

Vandaar de geringe kost die per gesprek toch aangerekend wordt.

Of het een nationale oproep of internationaal gesprek betreft maakt relatief weinig verschil: de gesprekken zijn gewoon erg goedkoop

Voor kleine installaties maken we gebruik van een VOIP gateway: dit is bruikbaar voor enkele tafel- of  draadloze DECT-telefoontoestel(len) mee. De VOIP-gateway doet dan dienst als kleine telefooncentrale.
Een andere toepassing van deze gateway is om je oude telefoncentrale via VOIP te laten bellen.
We sluiten de Voip-gateway enerzijds aan op het internet, aan de andere kant sluiten we je telefooncentrale aan op de Voip-box. Je gebruikt dan je telefooncentrale net als tevoren, de gateway leidt de gesprekken af naar het internet. Je merkt vrijwel niets, buiten het feit dat de telecomfactuur drastisch daalt.

Voordelen:

• Uiteraard de goedkopere gesprekskosten.

• (bijna) Wegvallen van abonnementskosten.

• Duidelijk overzicht van de gesprekken en de kost per gesprek.                               (zie afbeelding onderaan)

• Je belt en blijft bereikbaar op je vertrouwde 014-,    03-, 011-, ..nummer. de andere partijen merken niets van je overstap.

• flexibel doorschakelen: via een website geef je in wanneer oproepen doorgeschakeld moeten worden naar bv een gsm wanneer er niemand op kantoor is.

Vb: een immo-kantoor: de bedienden zijn vaak bij klanten of op verplaatsing. Klanten/prospecten bellen gewoon het vaste-lijnnummer, maar worden doorgeschakeld naar de gsm van één van de bedienden.

De doorschakelkost is minimaal, terwijl gewone operatoren de kost van een gsm-gesprek zouden aanrekenen. De instelling van de doorschakeling gebeurt gewoon via een webpagina.




De meeste mogelijkheden biedt echter  de  VOIP telefooncentrale die we aanbieden: een volwaardige centrale met het prijsvoordeel van VOIP.

een greep uit de mogelijkheiden:

- meerdere lijnen en oproepnummers mogelijk
- elk oproepnummer toewijsbaar aan bepaalde (groep van) toestellen
- antwoordapparaat / -apparaten
- boodschap afhankelijk van uur van de dag of dag van de week
- automatische keuzemenu’s
- geavanceerde doorschakelfunities
- bellen met headset
- toestel in thuiskantoor
- groep van toestellen in een (bij–)kantoor
- uitgebreide DECT-moglijkheden (ook voor grote bedrijfsoppervlakken)
- Videoconferencing
- Bellen via app op smartphone of via laptop